[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.2.ZaÅ‚ożenia i zadaniaUsprawnienie strategii marketingowej firmy powinno siÄ™ rozpocząć od:luruchomienia systemu internetowego Quixstar.lZakupy w systemie wirtualnym Quixstarlzainwestowanie w reklamÄ™ w Å›rodkach masowego przekazu, przede wszystkim w telewizji i prasie,llograniczenie nakÅ‚adów na sprzedaż bezpoÅ›redniÄ…, gdyż jest nieefektywna( w Polsce kojarzy siÄ™ bardziej z akwizycjÄ…),llrozbudowa DziaÅ‚u Marketingu w przedstawicielstwie ( w Warszawie),lldywersyfikacja strategii marketingowej, przekazanie pewnych kompetencji („z góry na dół”) w kreowaniu polityki marketingowej.lPrzekazanie przedstawicielstwu w Warszawie możliwoÅ›ci podejmowania samodzielnych decyzji w kwestii strategii marketingowej,lsponsoring w dziedzinie nauki, kultury i sportu,llrozbudowa public relations w firmie, przybliżenie zasad dziaÅ‚ania firmy potencjalnym dystrybutorom i klientom,llwprowadzenie do strategii marketingowej- telemarketingu, metody pozyskiwania klienta przez telefon - bardzo popularna na zachodzie, w Polsce dopiero od kilku lat.l3.Warianty rozwiÄ…zaÅ„ strategii marketingowej firmy Amway:Stan obecnyPunktacjaSprzedaż osobistaX10 pktReklama Å›r.mas.przek.Sprzedaż przez internetDywersyfikacja strat.marketingowejTelemarketingPublic relationsX10pktSuma= 20 pktWariant optymistycznyPunktacjaSprzedaż osobistaX10Reklama Å›r.mas.Przek.X10Sprzedaż przez internetX10Dywersyfikacja strat.marketingowejX10TelemarketingX10Public relationsX10Suma= 60 pktWariant pesymistycznyPunktacjaSprzedaż osobistaX10Reklama Å›r.mas.Przek.Sprzedaż przez internetX10Dywersyfikacja strat.marketingowejX10TelemarketingPublic relationsX10Suma= 40 pktObjaÅ›nienie:ZastosowaliÅ›my metodÄ™ punktacji prostej.Elementy strategii marketingowej stosowane w chwili obecnej przez firmÄ™ Amway Polska to:lsprzedaż osobista,llpublic relations.lPrzyjmijmy, że za każdy element strategii punktujemy po10 pkt.Wariant optymistyczny zakÅ‚ada, że uda nam siÄ™ wprowadzić wszystkie omawiane w pracy czynniki strategii czyli:lsprzedaż przez internet,lltelemarketing,llwprowadzić dywersyfikacje strategii mark.,llreklama w Å›rodkach masowego przekazu oraz utrzymać dwa już istniejÄ…ce:llsprzedaż bezpoÅ›redniÄ… i public relations.lWynik 60 pktWariant pesymistyczny zakÅ‚ada, że uda siÄ™ firmie wprowadzić jedynie 2 elemety:lwprowadzić dywersyfikacje strategii mark.,llsprzedaż przez internet,lWynik: 40 pkt.Jeżeli utrzymamy stan obecny to wynik wyniesie 20pkt.InterpretujÄ…c powyższe warianty należy podkreÅ›lić, że każda innowacja w dziedzinie strategii marketingowej w firmie Amway jest lepsza, aniżeli utrzymać obecny stan.ZAKOŃCZENIENależy podjąć wszystkie możliwe dziaÅ‚ania w celu poprawy kondycji finansowej firmy Amway Polska.SygnaÅ‚ o spadajÄ…cej liczbie sprzedaży towarów w1997- 2000 powinien być dla kierownictwa sygnaÅ‚em ostrzegawczym i bodźcem do zmiany strategii marketingowej.Strategia oparta jedynie na:lpublic relations orazllsprzedaży bezpoÅ›redniejljest niewystarczajÄ…ca i należy jÄ… poszerzyć przynajmniej o:lsprzedaż w internecie oparta na systemie Quistar, a takżellwprowadzenie telemarketingu.lKażde rozwiÄ…zanie w chwili obecnej poszerzajÄ…ce elementy strategii marketingowej jest dla firmy jak najlepsze.BIBLIOGRAFIAlKall Jacek „Reklama”, Warszawa 2000, PWEllKwarciak B.„Co trzeba wiedzieć o reklamie”, Warszawa 1999, PSBllStabryÅ‚a Adam „ZarzÄ…dzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy”, Kraków 2000, PWNllStabryÅ‚a Adam „Podstawy zarzÄ…dzania firmÄ…”, Kraków 1995, PWNlCzasopisma:Businessman, czerwiec 2000Businessman, listopad 2000MateriaÅ‚y z firmy Amway%Cenadla klienta+ REKLAMA => 25%15%hurtownia10%poÅ›rednik5%transportsklepProducent2075100Premia za rozbudowÄ™ rynkuPartner lub budowniczyKlientuprzywilejowanyProducent37ok.80100%
[ Pobierz całość w formacie PDF ]