[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.0502-246-045 / (58) 550-31-85Kod UmysÅ‚u dr Artur LewandowskiKLIENT: ProszÄ™ Pana, czujÄ™, że nadszedÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwy moment na zmianÄ™samochodu, w zwiÄ…zku z tym szukam interesujÄ…cej propozycji.Cociekawego mogÄ™ znalezć w PaÅ„skiej ofercie?ObserwujÄ…c klienta od chwili, kiedy stanÄ…Å‚ w drzwiach punktu handlowego,sprzedawca może zauważyć, że jest to mężczyzna sprawiajÄ…cy wrażenie trochÄ™flegmatycznego, który bardzo głęboko oddycha, oraz mówi tak wolno, że takwolne tempo zaczyna być trochÄ™ irytujÄ…ce pomimo tego, że ów klientwypowiedziaÅ‚, jak dotÄ…d, zaledwie jedno zdanie.Sprzedawca zwróciÅ‚ również uwagÄ™ na to, iż klient powiedziaÅ‚: CzujÄ™, żenadszedÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwy moment& , czyli użyÅ‚ zwrotu zmysÅ‚owo okreÅ›lonego, któryjest typowy dla przedstawicieli kategorii czuciowców.Aby potwierdzić swoje podejrzenia sprzedawca prowadzi rozmowÄ™, napoczÄ…tku, standardowo potwierdzajÄ…c wypowiedziane wczeÅ›niej przez klientasÅ‚owa, a nastÄ™pnie zadajÄ…c znajome, otwarte pytanie.SPRZEDAWCA: Rozumiem, czuje Pan, że nadszedÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwy moment nawymianÄ™ samochodu i w zwiÄ…zku z tym szuka Pan ciekawej propozycji.Jakim kryteriom musi odpowiadać samochód, aby Pana zaciekawiÅ‚?Ponownie powtarzamy schemat znany z dwóch poprzednich rozmów zklientem, a wiÄ™c: sprzedawca potwierdziÅ‚ bieżącÄ… rzeczywistość klienta,postawiÅ‚ mu to samo pytanie, jak poprzednio, a teraz ze 100% koncentracjÄ…sÅ‚ucha, w jaki sposób i jakimi sÅ‚owami trzeci klient udzieli swojej odpowiedzi.KLIENT: Wie Pan, mój obecny samochód ma już ponad 10 lat, w zwiÄ…zkuz czym nie czujÄ™ siÄ™ już w nim bezpiecznie.Jestem zainteresowanynowoczesnym autem Å›redniej klasy, w którym bÄ™dÄ™ mógÅ‚ bezpieczniepodróżować i jednoczeÅ›nie które zapewni mi dużą wygodÄ™ szczególniezależy mi na wygodnych fotelach, precyzyjnie funkcjonujÄ…cym ukÅ‚adziekierowniczym i miÄ™kkim zawieszeniu lubiÄ™, jak przy dÅ‚uższych trasachauto po prostu wrÄ™cz pÅ‚ynie po drodze.Sprzedawca może wiÄ™c przekonać siÄ™, że pierwsze wrażenie byÅ‚o prawidÅ‚owe.Klient caÅ‚y czas mówiÅ‚ powoli, bardzo starannie dobierajÄ…c sÅ‚owa.PosÅ‚ugiwaÅ‚siÄ™ sÅ‚owami typu: czuć siÄ™ bezpiecznie , komfort , wygodne fotele , którenależą do sÅ‚ownictwa charakterystycznego dla czuciowców, oraz stwierdziÅ‚, że lubi, jak auto przy dÅ‚uższych trasach pÅ‚ynie po drodze & Tempo mówieniapołączone z takim sÅ‚ownictwem ewidentnie wskazuje na czuciowca.ZwracajÄ…c szczególnÄ… uwagÄ™ na wolne tempo mówienia, sprzedawca zaczynaprezentować ofertÄ™ w sposób, który pozwoli klientowi poczuć zwiÄ…zane z niÄ…zalety.SPRZEDAWCA: ProszÄ™ Pana, proponujÄ™, aby w pierwszej kolejnoÅ›ciPODSZEDA Pan do tego auta marki X.Copyrights © 2005 Majewski Business Consultingstrona 47 z 120ul.Boh.Monte Cassino 39/3; 81-767 Sopot; Polandtel.0502-246-045 / (58) 550-31-85Kod UmysÅ‚u dr Artur LewandowskiAuto, przy którym Pan stoi, jest autem trwaÅ‚ym o solidnej konstrukcji.ProponujÄ™, aby zwróciÅ‚ Pan uwagÄ™ na fakt, że kupujÄ…c to auto, kupuje Panpojazd wyposażony aż w 8 poduszek powietrznych, co zapewni Panuwysokie bezpieczeÅ„stwo.Istotny jest również fakt, że kiedy bÄ™dzie Pan prowadziÅ‚ to auto zeznacznÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ…, to wysoki poziom bezpieczeÅ„stwa zapewniÄ… Panu ipasażerom nowoczesne systemy kontroli trakcji oraz kontrolihamowania.ProponujÄ™ teraz, aby wsiadÅ‚ Pan do tego samochodu.ProszÄ™ sprawdzić,jak ergonomiczny ksztaÅ‚t majÄ… fotele może Pan regulować poÅ‚ożeniefotela w każdej pÅ‚aszczyznie.W ten sposób zapewni Pan sobiemaksymalny poziom komfortu i wygody.Poza tym proszÄ™, niech Pan poÅ‚oży dÅ‚onie na kierownicy może Panuruchomić silnik, aby zaczęło dziaÅ‚ać wspomaganie i sprawdzić, jak Å‚atwomoże Pan obrócić koÅ‚a.ProponujÄ™, aby również wcisnÄ…Å‚ Pan sprzÄ™gÅ‚o i przekonaÅ‚ siÄ™, jakprecyzyjnie może Pan wrzucać kolejne biegi i jak maÅ‚y skok miÄ™dzybiegami ma ta skrzynia.ProszÄ™ też zwrócić uwagÄ™ na ergonomiÄ™ gaÅ‚ki drążka skrzyni biegów.Ateraz proponujÄ™, abyÅ›my przejechali siÄ™ wspólnie tym samochodem, abymógÅ‚ Pan namacalnie przekonać siÄ™, jak miÄ™kkie ma zawieszenie.Koniec dialogu.A teraz ponownie przeanalizujmy ostatniÄ… wypowiedz sprzedawcy.A wiÄ™c:" sprzedawca, podobnie jak w poprzednich dwóch przypadkach, rozmawiajÄ…c zklientem, perfekcyjnie posÅ‚ugiwaÅ‚ siÄ™ drugim etapem formuÅ‚y zdobywaniasympatii klienta
[ Pobierz całość w formacie PDF ]