[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.[31] Gaś Z.B.: Trening asertywności i agresywności, PsychologiaWychowawcza 1984, nr 27.[32] Górniak L.: Alvina Pama krytyka teorii systemów rodzinnych, Gestalt 1995, nr 17.[33] Grochmal S.: wiczenia relaksowe w medycynie pracy irehabilitacji, [w:] Teoria i metodyka ćwiczeń relaksowo-koncentrujących, red.S.Grochmal, PZWL.Warszawa 1986.[34] Grochulska J.: Reedukacja dzieci agresywnych, WSiP, Warszawa1981.[35] Grzesiuk L.: Strukturalna terapia rodzin w ujęciu Minuchina, Nowiny Psychologiczne 1987, nr 1.[36] Haley J.: Niezwykła terapia.Techniki terapeutyczne Miltona H.Ericsona.Strategiczna terapia krótkoterminowa, GWP, Gdańsk1995.[37] Hausbrandt A.: Teatr w społeczeństwie, WSiP, Warszawa 1983.[38] Hora Z.: Krótki rys historii tańca, Zeszyty Naukowe AkademiiMuzycznej we Wrocławiu, zeszyt 16, Wrocław 1977.155 [39] Hora Z.: Cybernetyczna koncepcja choreoterapii, Zeszyty NaukoweAkademii Muzycznej we Wrocławiu, zeszyt 52, Wrocław 1989.[40] Ippoldt L.: Wprowadzenie do zagadnień biblioterapii, [w:] Kurs zzakresu terapii przez sztukę.Praca zbiorowa, Wydział ZdrowiaUrzędu Miejskiego we Wrocławiu, Wrocław 1999.[41] Ippoldt L.: Biblioterapia w związkach z innymi naukami, Biblioterapeuta 2000, nr 4.[42] Jałocho M.: Psychodrama, Remedium 1997, nr 7-8.[43] Józefik B.: Strategie rodzinne, [w:] Wprowadzenie do systemowegorozumienia rodziny, red.B.de Barbaro, Wydawnictwo UniwersytetuJagiellońskiego, Kraków 1999.[44] Józefik B., Pilecki M.: Zasady sporządzania oraz interpretacjagenogramu, Psychoterapia 1995, nr 3.[45] Kaduson H., Schaefer Ch.: Zabawa w psychoterapii, GWP, Gdańsk2001.[46] Klajs K., Krzak K., Wozniak I.: Samotny wędrowiec spotykakarawanę czyli czym jest arteterapia, Carpe Diem 1998, nr 6.[47] Kołbik I.: Procesy emocjonalne w rodzinie, [w:] Wprowadzenie dosystemowego rozumienia rodziny, red.B.de Barbaro, WydawnictwoUniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999.[48] Konaszkiewicz Z.: Muzykoterapia w pedagogice terapeutycznej,Zeszyty Naukowe Akademii Muzycznej we Wrocławiu, zeszyt 5,Wrocław 1988.[49] Konieczna E., Arteterapia w teorii i praktyce, Oficyna WydawniczaImpuls, Kraków 2003.[50] Kopacz M.: Wpływ muzykoterapii na obniżenie poziomu agresjimłodzieży, Psychoterapia 1997, nr 4.[51] Koziełło D.: Terapia tańcem, Kultura Fizyczna 1997, nr 1.[52] Kran M.: Taniec jako forma terapii, Arka 2001, nr 36.[53] Kratochvil S.: Podstawy psychoterapii, Zysk i S-ka, Poznań 2003.156 [54] Kratochvil S.: Zagadnienia grupowej psychoterapii nerwic, PWN,Warszawa 1981.[55] Kratochvil S.: Społeczność terapeutyczna i psychoterapia grupowaw leczeniu nerwic, PWN, Warszawa 1988.[56] Król-Fijewska M.: Trening asertywności, Instytut PsychologiiZdrowia i Trzezwości PTP, Warszawa 1991.[57] Kruszewski T.: Terapeutyczny charakter materiałów czytelniczych, Opieka-Wychowanie-Terapia 2000, nr 1.[58] Kruszewski T.: Biblioterapia idee i praktyka, Bibliotekarz 2000,nr 3.[59] Krzemińska W.: Literatura piękna a zdrowie psychiczne, PZWL,Warszawa 1973.[60] Kulczycki M.: Arteterapia i psychologia kliniczna, ZeszytyNaukowe Akademii Muzycznej we Wrocławiu, zeszyt 57, Wrocław1990.[61] Kwiatkowski P.: Trening autogenny i regulatywna muzykoterapia weliminowaniu zaburzeń nerwicowych u młodzieży niektóre aspektyteoretyczne i metodyczne, Acta Universitatis Wratislaviensis ,Prace Pedagogiczne XCII, Wrocław 1993.[62] Leder S., Karwasarski B.D.: Psychoterapia grupowa, PZWL,Warszawa 1983.[63] Lewandowska K.: Muzykoterapia dziecięca, Optima, Gdańsk 2001.[64] Lowenfeld V., Brittain W.L.: Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,PWN, Warszawa 1977.[65] Machulska H.: Zrodki teatralne w procesie nauczania i wychowania, Drama 1992, nr 4.[66] MacKenzie K.R.: Rozwojowa struktura systemu terapii grupowej,[w:] Podstawy terapii grupowej, red H.S.Bernard, K.R.MacKenzie,GWP, Gdańsk 2000.[67] Maclay D.T.: Psychoterapia dzieci, PZWL, Warszawa 1973.157 [68] Matusewicz Cz.: Konflikty w zespołach uczniowskich, [w:]Encyklopedia Pedagogiczna, red W.Pomykało, FundacjaInnowacja, Warszawa 1993.[69] Milczarek-Pankowska K.: Funkcje dramy na gruncie psychiatrii,psychologii, pedagogiki, Kwartalnik Pedagogiczny 1984, nr 3.[70] Mirski A.: Trening asertywności trening wolności i autentycznościczy psychopatii? Gestalt 1995, nr 17.[71] Namysłowska I.: Proces terapii rodzinnej, [w:] Rodzina w terapii,red.A.Pohorecka, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 1992.[72] Namysłowska I.: Terapia rodzin, Springer PWN, Warszawa 1997.[73] Oleszkowicz A.: Kryzys młodzieńczy istota i przebieg, ActaUniversitatis Wratislaviensis , Prace Psychologiczne XLI, Wrocław1995.[74] Oleś M.: Asertywność u dzieci w okresie wczesnej adolescencji,Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 1998.[75] Oster G.D., Gould P.: Rysunek w psychoterapii, GWP, Gdańsk 1999.[76] Piper P.E., McCallum M.: Dobór pacjentów do grupterapeutycznych, [w:] Podstawy terapii grupowej, red.H.S.Bernard,K.R.MacKenzie, GWP, Gdańsk 2000.[77] Pohorecka A.: Rodzina w terapii, Instytut Psychiatrii i Neurologii,Warszawa 1992.[78] Popek S.: Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci imłodzieży, WSiP, Warszawa 1978.[79] Porębska M.: Osobowość i jej kształtowanie się w dzieciństwie imłodości, WSiP, Warszawa 1991.[80] Poznaniak W.: Wybrane zagadnienia terapii behawioralnej, [w:]Społeczna psychologia kliniczna, red.H.Sęk, WydawnictwoNaukowe PWN, Warszawa 1993.[81] Praszkier R., Różycki A.: Bliskie spotkania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]