[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Za ycia Tertuliana (ur.155) nawet niektórzy heretycynazywali Jezusa Alf i Omeg ( Przeciw wszystkim herezjom 5).Takidentyfikacj reprezentowali te kiedy J ( Dokonana Tajemnica s.401).Je li chodzi o okre lenie Pierwszy i Ostatni to jest ono te odniesione doJezusa w Ap 1:17 i 2:8.Wszystkie te tytu y u yte gdzie indziej (Ap 21:6, Iz44:6 por.41:4, 48:12), odniesione s do Ojca, przez co ukazuj równopod wzgl dem majestatu osób Bo ych.Aby pomniejszy znaczenieokre lenia Pierwszy i Ostatni (Ap 1:17, 2:8), gdy mowa jest oChrystusie, ucz , e poniewa w Ap 1:17 przed tymi s owami s rodzajniki(dot.j.greckiego), wi c nie jest to okre lenie Bosko ci Jezusa, lecz tylkoJego tytu.Pisz za , e w Iz 44:6 brak jest rodzajników, wi c oznacza toBosko Jehowy ( Wspania y fina. s.27-przypis).Przyjmuj c takinterpretacj J wpadaj w swe sid a, bo w Ap 22:13, który to tekstodnosz oni do Jehowy, te s rodzajniki w tek cie greckim, coprzemilczaj.Ciekawe, e w J 1:1 brak rodzajnika ma wiadczy naniekorzy Jezusa, a w Ap 1:17, dla odmiany wyst powanie jego, ma techwa Chrystusa pomniejsza.To, e Ap 22:12n.nale y odnie doJezusa potwierdza to, e identyczna wypowied ( Oto przyjd niebawem ),która poprzedza tytu Alfa i Omega pada w Ap zawsze jako s owaChrystusa (Ap 2:16, 3:3, 11, 22:7, 20), co J uznaj (jedynie Ap 22:12odnosz do Jehowy).Ciekawe, e Wspania y fina. na s.316 s owa Ap22:12 odnosi do Jehowy, a na s.319, chyba przez nieuwag , do Jezusa.Podobnie by o z ang.Stra nic [The Watchtower] 01 X 1978 s.15, którazacytowa a Ap 22:12 odnosz c j do Jezusa.Natomiast polski odpowiedniktego artyku u w Stra nicy Rok C [1979] Nr 18 s.12 pomin ten wersetzamieszczaj c tylko jak ang.pozosta e wersety: Ap 2:16, 3:11, 22:7, 20.Kiedy J nie tylko s owa Ap 22:13 odnosili do Jezusa ale te Ap 1:8 i 21:6( Dokonana Tajemnica s.15-6, 378-9; Stworzenie czyli historia biblijnaw obrazach s.54).2.6.Ucz , e poniewa s owo bóg czasem okre la w Biblii ludzi (Ps82:6, J 10:34n.), fa szywych bo ków (Dz 14:11, 1Kor 8:5) i szatana (2Kor4:4), to w zwi zku z tym Jezus jest te takim niby bogiem.My li Jukazuje zdanie: Kto móg by jednak zapyta : A czy w Biblii nienazywano Jezusa bogiem? To prawda.Ale bogiem nazywano równieSzatana (2Kor 4:4) ( B dziesz móg. s.39; por. Czy wierzy wTrójc ? s.28).Odpowied.J nie zauwa aj ró nicy mi dzy bogami, a JezusemBogiem Prawdziwym (1J 5:20).aden z tych bogów nie jest Panempanów i Królem królów (Ap 19:16), Zbawicielem (Dz 5:31), Pierwszym i Ostatnim (Ap 1:17) itd.patrz pkt 2.1.2.Te tytu yprzypisane s jedynie Ojcu i Synowi, przez co ukazuj prawdziwe BóstwoChrystusa.Zestawienie Bóstwa Chrystusa z bóstwem szatana (w/w)pozostawiam bez komentarza.W Flp 3:19 bogiem nazwany jest brzuch,czego nikt nie zestawia z Synem Bo ym.Ciekawe czemu J w swej Bibliiprzynajmniej jeden raz napisali okre lenie Bóg w stosunku do Jezusadu liter (J 20:28 por.te Iz 9:6) a w stosunku do szatana ma (2Kor4:4).Przecie ich cytowana wy ej ksi ka prawie, e zrównuje te osoby.Nieprawda, e J 10:34n.( Ja rzek em: Bogami jeste cie? Je eli [Pismo]nazywa bogami tych, do których skierowano s owo Bo e ), wiadczy otym, e Jezus jest jak inni ludzie bogiem.Chrystus w dalszych s owachprzedstawia ró nic mi dzy tym, co sugeruj J, a rzeczywist Bosko ci : To jak e wy o Tym, którego Ojciec po wi ci i pos na wiat, mówicie: Blu nisz , dlatego, e powiedzia em: Jestem Synem Bo ym ? J 10:36.ydzi stwierdzili: e Ty, b c cz owiekiem uwa asz siebie za Boga (J10:33), a Jezus nie powiedzia , e Nim nie jest.Broni si tylko istwierdzi , e poniewa s owo bóg stosuje si te do ludzi, wi c niepowinni oni, nie uznaj c Jego prawdziwej Bosko ci, gorszy si tymokre leniem.Jak wida te , tytu Syn Bo y zrówna On z okre leniem Bóg , a nie bóg.Chrystus w tej wypowiedzi nie zaliczy siebie do bogów , gdy powiedzia , e tak nazwano tych, do których skierowanoowo Bo e (J 10:35), a On sam jest przecie S owem Bo ym Ap 19:13,J 1:1.Pwt 32:39 mówi c o Ojcu podaje: Popatrzcie teraz, e Ja jestem, Jajeden i nie ma ze Mn adnego boga.Jezus w tym czasie istnia wraz zOjcem (J 8:58), wi c nie jest On bogiem, lecz Bogiem Prawdziwym (1J5:20, J 20:28)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]