[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.UntitledCzynniki sukcesu firmyChociaż wiele firm odnosi sukces, równie wiele plajtuje.Poniżej zostaną wymienione, te, naszym zdaniem najistotniejsze:lCiężka praca, pęd do rozwoju, skłonność do poświęceń Ważnym czynnikiem powodzenia każdego przedsiębiorstwa jest usilna praca przedsiębiorcy, jego poświęcenie i zapał.Żeby odnieść sukces, jednostka musi silnie pragnąć niezależnej pracy, musi też być przygotowana na pracę w nienormowanym czasie, skłonna do podejmowania ryzyka (w granicach rozsądku), wierzyć w swoje siły, możliwości, umiejący wyznaczyć sobie cele i wykazujący talent innowacyjnellPopyt rynkowy.Każde przedsiębiorstwo, aby odnieść sukces musi mieć odpowiedni popyt na swoje wyroby czy usługi na rynku, jeżeli popyt będzie zbyt mały, wówczas nie sprzeda ono wszystkich dóbr, jeśli będzie zbyt duży, oznaczać to będzie nie wykorzystane możliwości produkcyjne.llKompetencja kierownicza.Niezależnie od aktualnego poziomu popytu przedsiębiorca musi wiedzieć, jaką wybrać lokalizację swojej firmy, jakich potrzeba obiektów i urządzeń, w jaki sposób zdobyć fundusze i jak kierować ludźmi.Przedsiębiorca musi również wiedzieć, jak kierować wzrostem, kontrolować koszty, podejmować trudne decyzjellSzczęście.Czasem wiele rzeczy zależy od zwykłego uśmiechu losu, ale tego punktu chyba nie trzeba tłumaczyćlPoza wymienionymi czynnikami istnieje jeszcze wiele bardziej szczegółowych, poniżej zostały przedstawione klasyczne czynniki sukcesu firmy:lCzytelna wizja (strategia)lplanowany wizerunek firmy, strategiczne cele, priorytet przedsięwzięć, spójny kierunek projektów, uzasadnienie biznesowelWsparcie najwyższego kierownictwa:losobista odpowiedzialność, szybkie decyzje, konkretny budżet, realne ramy czasowe, podejście projektowelWybór klienta:lściśle wybrany odbiorca (użytkownik), zaangażowanie w proces tworzenia, wspólny, łatwy język, budowanie satysfakcji i lojalności, kreowanie poczucia przynależności.lProstota procesów obsługilzrozumiałość procesów dla użytkownika, wskazówki i potwierdzenia, pełna samoobsługa, pomoc, zapis informacji i doświadczeńlNiezawodna architektura:lDostępność 24x365, bezpieczeństwo i poufność kontaktu, szybka reakcja systemu, prosty start i szybkie podążanie naprzód, bliskość konkurencjiInny podział:lpozycja na rynku mierzona udziałem w rynkullpozycja w dziedzinie kosztów (min.koszt jednostkowy)llimage rynkowy i obecność na rynkullumiejętność techniczne i poziom technologiillrentowność i możliwość inwestowaniallorganizacja i zarządzanielKluczowe czynniki sukcesu w branży:ljasno określone i osiągalne cele finansowellwysoka płynnośćllregularny strumień dywidendyllprzyrost kapitałullpolityka w zakresie ryzyka finansowegollzaufanie udziałowcówllprzywiązanie klientówllprofil rynkowyllelastyczność na zmiany w środowisku gospodarczymlluznanie na rynkach finansowychlljakość kadry kierowniczejlDla kontrastu, należy wspomnieć o czynnikach ryzyka działalności firmy:lstrategia: niejasna wizja i cele, przestarzały model biznesowy, brak gotowości do inwestycji, niezmienione procesy i kultura przedsiębiorstwa,llmożliwości: brak umiejętności w zakresie prowadzenia transformacji organizacji, reorganizacji procesów biznesowych, integracji systemów informatycznych, zmian kulturyllinfrastruktura: brak komunikacji z istniejącymi systemami, brak standardów, brak zarządzania, projektami i ryzykiem, niedocenianie całkowitych kosztów posiadania, niedostateczna dostępność systemów.l
[ Pobierz całość w formacie PDF ]